duminică, 20 iunie 2010

Inocenta de agent

I-am povestit, ieri, unei prietene, despre ferodouri. Acum mă crede lumea vreo expertă în ale automobilelor şi în tot ceea ce ţine de ele şi îmi scriu ba de spre cauciucuri, ba despre planetare, ba despre cutia de viteze ori vibrochen. Oameni buni, luaţi-mă încet. Nu cred că m-aţi înţeles. Eu de la o maşină reţin doar culoarea. Marca nu-mi spune nimic. Am pierdut chiar şi un prieten din cauza asta. Lui îi plăceau maşinile şi ştia tot despre ele. Mergeam noi pe stradă şi, ca să-i fac pe plac, i-am spus "uite maşina asta îmi place". După vreo şase luni, a venit să mă ia acasă de pe unde fusesem. Vorbim de una, de alta... la un moment dat se uită la mine şi-mi zice: "Ei, ce spui?" "Ce spun despre ce?" "Despre Mercedes. Îţi place?" "Ai o altă iubită pe care-o cheamă Mercedes?" Şi mamă, ce perdaf i-am tras. Până aproape de casă nu a mai apucat să scoată niciun cuvânt. Abia atunci a reuşit să-mi explice că-şi luase maşina despre care i-am spus eu că-mi place. Evident că relaţia noastră s-a dus...

Revenind la e-mailurile primite, despre subiectul maşini, ei bine, m-am oprit asupra celui scris de Alexandru Cernescu, din Piatra-Neamţ: "Îmi plac oamenii sinceri - până la un punct, fireşte; să nu fim ipocriţi. Dar sinceritatea fără explicaţii e precum saramura fără mămăligă: te lasă cu gura pungă. Îmi scrie deunăzi un agent de asigurări: «RCA pe 6 luni, 942 de lei. Pe 12 luni, 2.016 lei». Drept pentru care îl întreb, fireşte - de ce e asigurarea pe jumătate de an mai ieftină, proporţional, decât cea pe un an întreg? N-ar trebui să fie invers? Omul mi-a scris înapoi, politicos: «Sincer să vă spun nu ştiu să vă răspund la această întrebare.» Corect. Totuşi, de ce oare?".

Dom'le eu sap de aici şi până aici... Cam asta ar fi explicaţia gestului (nu am idee care ar fi explicaţia diferenţei dintre cele două sume de bani cerute).
Sinceritate? Mai repede indolenţă. Putea să se intereseze şi să dea răspunsul sau (dacă aşa ceva nu este în fişa postului) putea să trimită către o persoană care este abilitată să dea relaţii de acest fel clienţilor. Nu şi-a pus nici un moment problema competenţei, a normalităţii relaţiei cu clientul, a imaginii firmei. Nu cred că a simţit vreun fel de "strângere de inimă" cand a spus crudul adevăr - habar nu am (dar nici că mă interesează). Teic it or liv it! (cum ar spune briţii).
Ei, uite că m-a lămurit un coleg specialist în relaţia cu asigurările. Este acea diferenţă pentru că cică ar creşte în fiecare an prima de asigurare iar asigurarea pentru un an ar include şi o bucată bună din 2011.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu